חיים יפים

וינה - ויני, וידי, ויצ'י ...

32 תגובות   יום שבת, 10/8/19, 16:44

''

באתי, ראיתי, כבשתי את וינה... זה היה הדדי, וינה כבשה אותי בסערה..:))

וינה היתה במפת היעדים שלי ושמחה שהצלחתי לבקר בה. הצטרפתי

לקבוצת מטיילי וינה בפייסבוק ושאבתי המון המלצות וטיפים וככה בניתי טיול

של שבוע כאשר יומיים טיילנו מחוץ לוינה ועל כך בפוסט נפרד.

לנו במלון מקסים ליד אולם הקונצרטים ובמרחק הליכה מרוב האתרים והעיר העתיקה.

ויתרנו על ארוחת בוקר לטובת בתי קפה מפורסמים והיסטוריים.

וינה ממוקמת על נהר הדנובה ועירם של גדולי המוזיקה - מוצרט, בטהובן, מהלר, שטראוס ועוד.. שניצל, קפה ושטורדל הם שילוב מנצח.

הבירה האוסטרית מחולקת ל- 23 רובעים, כאשר העיר הפנימית אינרה שטאדט היא הרובע המרכזי והמתוייר ומרבית האטרקציות מרוכזות בו. העיר העתיקה מוקפת ע"י כביש הטבעת שלאורכו מוזיאונים, ארמונות ואתרים. ופעם היתה החומה שהקיפה את וינה.

וינה היא עיר קלאסית, נקיה, מטופחת מלאה בארמונות, מוזיאונים גנים ופארקים.

הגענו בשעת ערב לוינה ואחרי התארגנות יצאנו לסיור קל בסביבת המלון, שתינו קפה ושטרודל שלא היה משהו ... אבל זה הלך והשתפר עם הימים...:)))

היומיים הראשונים הוקדשו לכל האתרים המרכזיים. ביקרנו בקתדרלת סן סטפן הידועה

נבנתה בשנים 1141-1511. הצריח מתנוסס לגובה של 136.70 מ' וניתן לראות אותו למרחקים.. הכנסיה מרשימה מבפנים ויש בה יצירות אמנות. עלינו במעלית עד לתצפית.

אכלנו במסעדת השניצלים המפורסמת "פיגלמוילר" היה טעים להפליא. שתינו קפה בבית קפה דמל  ואכלנו שטרודל וקרמשניט נפלאים. הסתובבנו במדרחוב קרטנר וגראבן מדרחוב של קניות,  במרכזו ניצב עמוד הדבר שרבים מהמקומיים מכנים אותו "עמוד השילוש הקדוש". עמוד זה נבנה בשנת 1679, לאחר שהתפשטה ברחבי העיר מגיפת הדבר הקשה , שגבתה את חייהם של 100,000 בני אדם.

בערב שמענו קונצרט באחד מבתי הקונצרטים עם מיטב היצירות (מוצרט, וויולדי, שטראוס..) משולב עם אופרה וואלס.

לאחר הקונצרט ישבנו בקפה "סנטרל" המפורסם, לבד מהעוגות הנפלאות, האזנו לנגינת פסנתר נפלאה.

הסתובבנו בנאשמרקט - השוק המפורסם והססגוני  ונהנינו מריחות וטעמים.

ביקרנו בכיכר היהודים. הקהילה היהודית היתה גדולה ופעילה עד הפוגרום והגזירות הקשות בשנים 1420-21. בכיכר נמצאי שרידי בית הכנסת הגדול בוינה של ימי הביניים.

מוזיאון היהודים ואנדרטה נבנתה בשנת 2001 ונקראה ספריה ללא שם . המבנה בנוי כספרים הפוכים לזכר העם היהודי הנקרא "עם הספר", האנדרטה מנציחה את 65,000 יהודי אוסטריה שנספו בשואה.

בשבת אחה"צ השתתפנו בסיור "סמטאות וינה" עם חברה ישראלית מקומית שמארגנת סיורים בקבוצות קטנות.  סיירנו בסמטאות שלא היינו מגיעות אליהן לבד וקיבלנו הסברים. היה מרתק !!!. בסיור חלפנו על בית מוצרט ומסעדת "המזנון" של אייל שני. (לא היה לנו זמן לדגום אותה..).

נקודת המפגש היתה מוזיאון "אלברטינה" המפורסם וזו היתה הזדמנות להיכנס אליו ולהתרשם מיופיו ומהיצירות בו.

מול כיכר אלברטינה , נבנתה אנדרטה נגד המלחמה והפשיזם המנציחה את הרוגי המלחמות ובעיקר את מלחמת העולם השניה. למרגלות האנדרטה ישנו פסל של יהודי כפוף על הרצפה המנקה את הרחוב. מצמרר !!!.

לאחר הסיור הלכנו לאיזור הפרלמנט שהיה בשיפוצים , סמוך אליו יש גן מהמם עם

1000 סוגי וורדים. (משום מה לא מוצאת תמונות..:) בסמוך לגן ולפרלמנט נמצאת

העיריה. אחד מהמבנים המפורסמים בעיר. מבנה ניאו-גותי. מתחילת יולי ועד תחילת ספטמבר בכל ערב מוקרנים על בנין העיריה במסך ענק, קונצרטים, בלט ואופרות, בכל המתחם הוקמו דוכני אוכל בינלאומיים ובשעת לילה מאוחרת מוקרנים  סרטים... חגיגה אמיתית !!!!

יום אחר הוקדש לארמון שונברון -  הארמון מוקף בגנים מעוצבים עם נוף מדהים.הארמון שימש את קיסרי אוסטריה והיה בבעלות פרנץ יוזף ואהובתו המועדפת סיסי. עם  מותו בשנת 1916, עבר הארמון לרכוש אוסטריה. הארמון הוכר ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית.

יש בו כאמור גנים מרהיבים, גן חיות עתיק, רכבת פנימית שנוסעת בין כל הגנים

ומופע שטרודל מקסים וטעים.

מארמון שנבורן נסענו לארמון בלוודר, שם מוצגת תערוכתו של גוסטב קלימט עם ציור "הנשיקה" המפורסם ובכל החנוית נמכרות שלל מזכרות בעיצובים שלו. טיילנו בגנים  היפים  והמשכנו למגדל הדנובה. משם נמצא הנוף היפה בוינה. המגדל נמצא בפארק עצים ונותן מראה פנורמי לעיר. עולים במעלית לגובה של 150 מ'. בית הקפה בגובה  160 מ'.

ישבנו בבית הקפה המסתובב 360 מעלות... חוויה אמיתית...!!!

את הלילה בילינו בפארק פראטר עם המון מתקנים וגלגל ענק שנבנה ב- 1897 לכבוד יום ההולדת 50 של ג'וזף.

את הבוקר שלמחרת פתחנו בסיור "בבנין האופרה" המרשים של וינה. הוא אחד מהמפורסמים והחשובים בעולם. מתקיימות בו הפקות בלט וקונצרטים. לצערנו הוא נסגר לתחזוקה עד תחילת ספטמבר ולא מתקיימות בו הופעות בערב.

ממולו נמצא בית הקפה הוותיק "גרסטנר" עם עוגות מדהימות, בית הקפה הונצח בבנין האופרה. משם המשכנו לרובע המוזיאונים אשר נחנך בשנת 2001. רובע מקסים, צעיר, שוקק חיים. נכנסנו למוזיאון לאומנות מודרנית שם הוצגה תערוכה חדשה ומיוחדת "ורטיגו".  (מניחה שהיא עוד תגיע לארץ).

את ארוחת הצהרים אכלנו בקפה לנדמן עוד בית קפה מפורסם וותיק.

זיגמונד פרויד, מרלין דיטריך, הילרי קלינטון ועוד מפורסמים נהגו לשבת בו. אכלנו

שניצל מעולה וקינחנו בעוגת בננה שוקולד מצויינת.

אחה"צ עשינו שייט בדנובה, היה כייף, ראינו את העיר מנקודת מבט שונה ובעיקר ראינו

את כל הגרפיטי על תעלות הדנובה. לקראת ערב טיילנו בטיילת של הדנובה עם כל בתי הקפה הפזורים לאורכה. ישבנו במסעדה/בית קפה "חוף תל-אביב". מקום כייפי בבעלות ישראלית עם חול ים וכסאות לבנים ותצפית נהדרת לשקיעה וינאית.

המסעדה מגישה אוכל ישראלי מתוחכם והיא פופולרית מאוד.

את היום האחרון בוינה פתחנו בפארק עירוני  מקסים הנמצא ליד המלון.יש בו המון מדשאות, צמחיה מטופחת ופסלים מרשימים של אמנים. אבל יותר מכל הוא ידוע בפסל המוזהב של המלחין יוהן שטראוס.

ביקרנו בבית הונדרטוואסר - האמן שהיה צייר, פסל ואדריכל יהודי, תכנן את בנין המגורים הצבעוני ולא סימטרי . (מזכיר בצבעוניות את גאודי) המקום הפך לאחת האטרקציות בעיר וכולם מסתובבים שם עם מצלמות מתקתקות ופלאפונים שלופים.

את השעות האחרונות עד לטיסה ניצלנו בהסתובבות בעיר, בקניות אחרונות

ושוקולדים של מוצרט.

וינה היתה לנו נפלאה, התחבורה הציבורית  מצויינת, עיר יקרה יחסית , המהגרים

הביאו את החומוס, הפלאפל והקבב והאוסטרים מסתבר אוהבים אותם מאוד.

ישבנו בכל בתי הקפה הידועים וגם לא קיפחנו אף עוגה כולל הזאכר טורט בקפה זאכר

שהיתה להפתעתי טעימה להפליא.

וינה השאירה לי טעם של עוד... לשמחתי חזרתי עם אותו משקל... הקלוריות העודפות התקזזו עם ההליכה הרבה :))

* יצא לי פוסט ארוך ... מקווה שנשארתם לקרוא אותי עד הסוף .. ותודה שטיילתם איתי

בוינה המהממת...והכי חשוב נסעתי עם אחותי המהממת לא פחות..:))

שבוע טוב !!!!!

*מומלץ להגדיל את התמונות...